Dades personals

Biblioteca Municipal creada per oferir l'accés al coneixement de forma lliure i gratuita

dimecres, 24 de gener del 2018

MOR NICANOR PARRA, EL POETA DE LA PROVOCACIÓ

“poesia és vida en paraules” 


El poeta i acadèmic universitari xilè Nicanor Parra, un dels més influents autors de la literatura al seu país en la segona meitat del segle XX, ha mort aquest dimarts als 103 anys.
L'"antipoeta" nascut el 1914 va passar els seus darrers anys retirat en un balneari situat al sud-oest de Santiago. Parra va rebre el 2011 el Premi Cervantes i havia estat postulat al Premi Nobel de Literatura en diverses ocasions.
Parra va néixer en el si d'una família camperola per part de mare mentre que el seu pare va ser professor i músic. Després dels seus estudis bàsics, va ser professor de Matemàtiques al Liceu de Chillán i a la Universitat de Xile, el 1938, i durant diversos anys va viure als Estats Units i Anglaterra. Va tornar al seu país el 1951.
A partir dels anys 30 es va dedicar al conte i a l'assaig i va publicar el seu primer llibre de poemes, 'Cancionero sin nombre'. Se'l considera el creador de la denominada "antipoesia", la mostra més excel·lent de la qual és 'Poemas y antipoemas', de, 1954.
Altres llibres seus són 'La cueca larga', 'Versos de salón', 'Los profesores', 'Artefactos', 'Sermones y prédicas del Cristo de Elqui', 'El anti-Lázaro', 'Chistes para desorientar a la poesía', 'Poesía política', 'Páginas en blanco' o 'Discursos de sobremesa'.



Conegut per haver creat una poesia rupturista anomenada "antipoesia", Parra és un dels autors més influents en la literatura xilena del segle XX

Último brindis
(Nicanor Parra) 
 
Lo queramos o no 

sólo tenemos tres alternativas:
el ayer, el presente y el mañana.

Y ni siquiera tres
porque como dice el filósofo
el ayer es ayer
nos pertenece sólo en el recuerdo:
a la rosa que ya se deshojó
no se le puede sacar otro pétalo.

Las cartas por jugar
son solamente dos:
el presente y el día de mañana.

Y ni siquiera dos
porque es un hecho bien establecido
que el presente no existe
sino en la medida en que se hace pasado
y ya pasó...
como la juventud.

En resumidas cuentas
sólo nos va quedando el mañana:
yo levanto mi copa
por ese día que no llega nunca
pero que es lo único
de lo que realmente disponemos.

CREO EN UN + ALLÁ
DONDE SE CUMPLEN TODOS LOS IDEALES
AMISTAD
IGUALDAD
FRATERNIDAD
EXCEPCIÓN HECHA DE LA LIBERTAD
ÉSA NO SE CONSIGUE EN NINGUNA PARTE
SOMOS ESCLAVOS X NATURALEZA
 


Hay un día feliz - Nicanor Parra

1 comentari:

Theresa williams ha dit...

Hola, sóc Theresa Williams Després d'estar en relació amb Anderson durant anys, es va trencar amb mi, vaig fer tot el possible per recuperar-lo, però tot va ser en va, ho vaig voler tant perquè tenia l'amor que tenia, Li vaig suplicar tot, vaig fer promeses però ell es va negar. Vaig explicar el meu problema al meu amic i li va suggerir que preferiria posar-me en contacte amb un martellador que podria ajudar-me a llançar un encanteri per tornar-lo, però jo sóc el tipus que mai vau creure en l'encanteri, no tenia més remei que provar-ho, jo li va enviar un missatge de correu electrònic, i em va dir que no hi havia cap problema de que tot estigués bé abans de tres dies, que el meu ex tornaria a mi abans de tres dies, va llançar l'encanteri i sorprenentment en el segon dia, va ser a les 4 pm. El meu ex em va cridar, em va sorprendre molt, vaig respondre a la trucada i tot el que va dir va ser que em va sembrar molt de tot el que va passar que volia que tornés a ell, que tant m'estima. Vaig estar tan content i vaig anar a veure que era com vam començar a convivència una vegada més. Des de llavors, he promès que qualsevol que jo sàpiga tingui un problema de relació, seria d'ajuda per a aquesta persona referint-lo a l'únic i poderós encanteri que m'ha ajudat amb el meu propi problema. correu electrònic: {drogunduspellcaster@gmail.com} pot enviar-li un correu electrònic si necessita la seva ajuda en la seva relació o en qualsevol altre cas.

1) Estimen encanteris
2) Hechisses de l'amor perdut
3) Diverteix els divorcis
4) Encanteri de matrimoni
5) Hechizo vinculant.
6) Hechizos de ruptura
7) Destorbar un passat amant
8.) Voleu promocionar-lo a la vostra oficina / hechizo de loteria
9) vol satisfer al teu amant
Poseu-vos en contacte amb aquest gran home si teniu algun problema per a una solució duradora
a través de {drogunduspellcaster@gmail.com}